יום רביעי, 13 בינואר 2016

איך לא לצאת יותר מדי נפסד בהליך גירושים כשילדים מעורבים ואיך עורך דין יכול לדאוג לכך?


תהליך גירושים הוא הליך קשה מאוד לכל המעורבים בעניין, לשני בני הזוג ולילדים לא חשוב מה גילם. כאשר פותחים בהליכי גירושים, אמנם מרוויחים סוג של חופש מחודש, אך הוא תמיד יטמון בחובו הפסד גדול לכולם. כך שאם אתם מעוניינים להרוויח דעו כי זה לא יקרה, השאלה בכמה תצליחו לצמצמם את ההפסד. עורך דין מקצועי יכול לסייע לכם להפסיד כמה שפחות מבחינה כלכלית, משמורת על הילדים וכו', ועורך דין העוסק בהליכי גישור יכול לעזור לכם גם לוותר על המלחמות ולהגיע להסכם קצת יותר מכובד. בכל מקרה חשוב שתדעו מה מגיע לכם ומה אתם מחוייבים לעשות בתהליך גירושים.

משמורות והסדרי ראייה

בתא משפחתי תקין לילדים יש אבא ואמא המתגוררים איתם באותו בית, לשני ההורים יש אחריות עליהם ועול גידולם מתחלק בצורה כזו או אחרת בין שניהם, על פי הבנות והסכמות שהגיעו אליהם מכורך המציאות או על סמך שיחות זוגיות שהובילו לכך. עם הגירושים התבנית המשפחתית משתנה, לרוב האם מקבלת את המשמורת על הילדים הקטינים שגילם מתחת לגיל 18, אך האפוטרופוסות שייכת לשני ההורים. מקובל להנהיג הסדרי ראייה בהם האב מגיע לקחת את הילדים. הסדרי הראייה משתנים בין המשפחות והם יכולים להיות תלויים בנסיבות שונות.

תשלומי מזונות

מזונות עבור הילדים ניתנים להורה בעל המשמורת על ידי ההורה המחזיק בהסדרי ראייה בלבד. מזונות המינימום עבור ילד אחד הם 1,250 ₪ בחודש, וסכומם הסופי תלוי הן בהוצאות הדרושות של ההורה המשמורן והן מהיכולות הכלכליות של ההורה המשלם, תוך שמירה על זכותו לחיות בכבוד בסיסי גם לאחר תשלום המזונות. תשלום המזונות מחוייב על פי חוק עד הגיעו של הילד לגיל 18 או עד גיוסו לצבא, ומכאן ואילך יפחת הסכום ויעמוד על שליש מהסכום המקורי עד הגיע הילד לגיל 21. מומלץ להיעזר בהליך גישור באמצעות עורך דין כדי להבטיח את הרווח המקסימלי של שני הצדדים, וללא מאבקים מכוערים.

תשלומי מדור והוצאות מיוחדות

ההורה המשמורן זכאי גם לסיוע בתשלומי מדור שישולמו על ידי ההורה בעל הסדרי הראייה. תשלום המדור מחושב על פי גובה שכר הדירה או המשכנתא החודשית של ההורה המשמורן. עבור ילד אחד ישולמו 33% מגובה השכירות או המשכנתא, עבור שני ילדים 40% ועבור שלושה וארבעה ילדים 50%. בנוסף, זכאי ההורה המשמורן לחלוקה שווה בהוצאות השוטפות של הגנים, בתי הספר, החוגים, הקייטנות והצהרונים, וכן הוצאות חריגות, כגון: ביגוד או הוצאות רפואיות. כדי להבטיח חלוקה הגיונית באחריות על גידול הילדים אנו ממליצים להיעזר בשירותיו של עורך דין. באמצעות אתר LawTube תוכלו למצוא עו"ד מקצועי לדיני משפחה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה