יום ראשון, 3 בינואר 2016

רשלנות מקצועית של עורך דין - גם זה קורה


כמו כל בעל מקצוע אחר, גם עורך דין עשוי להתרשל בתפקידו או תפקודו המקצועי, וכמו בכל מקצוע אחר, גם במקרה של רשלנות מקצועית של עורך דין הלקוח עשוי להיפגע. בואו ננסה לבחון מהי רשלנות מקצועית של עורך דין וכיצד נוכל לפעול בנושא. 

רשלנות מקצועית של עורך דין

רשלנות מקצועית של עורך דין באה לידי ביטוי בעיקר באי-ביצוע של בדיקות או פעולות כלשהן, או אי-הגשת מסמכים במועד או בצורה תקינה, ועקב כך עשוי להיגרם ללקוח נזק. לעיתים מדובר בנזק כלכלי, זניח או משמעותי, אך מכיוון שעורכי דין עוסקים גם בדיני נפשות, הנזק שעשוי להיגרם יכול להיות משמעותי ובעל השפעות מרחיקות לכת על חייו של הלקוח, משפחתו, ועל חיי אחרים הקשורים לתיק המטופל.

איך זה קורה?

רשלנות מקצועית היא תמיד תוצאה של טעות אנוש, ולכן עשויה להתרחש בכל תחום. כולנו בני אדם, וכולנו טועים, אך ישנם מקצועות בהם נדרשת יתר תשומת לב לפרטים. עייפות, עומס יתר, עבודה מצטברת או דווקא חופשה שהשכיחה את הפרט הקטן הזה דווקא. כל אלה עשויים להיות בעלי השפעה על התפקוד, כמובן. מצד אחד מובן, ומצד שני אסור שיקרה.

הקטנת האפשרות לרשלנות מקצועית 

לא ניתן לבטל לחלוטין את האפשרות כי רשלנות מקצועית תתרחש, אך כדי להקטין את האפשרות שתינזקו כלכלית בעקבות רשלנות מקצועית כדאי לנקוט מראש בשני אמצעים:
ראשית יש להקפיד על העסקת עורך דין מומחה בתחום הרלבנטי, ולא לגשת לעורך דין שאתם מכירים דווקא אם אינו בקי בתחום המדובר ומכיר אותו על בוריו. היקף סדרי הדין בתחום המשפט הוא עצום, ובכל תחום ישנם סדרים אחרים, נהלים אחרים ובירוקרטיה אחרת, ולעיתים קוצו של יוד עשוי להכשיל תיק משפטי שלם.
כדאי לוודא שעורך הדין שלכם מבוטח בפוליסה המכסה מקרי רשלנות מקצועית, כך שאם תינזקו ותיאלצו לתבוע את עורך הדין שלכם בגין הנזק, תדעו שיש מאחוריו כיסוי פיננסי לפיצוי שתקבלו.

היה והרשלנות כבר קרתה

היה והרשלנות המקצועית כבר התרחשה וכבר פגעה בכם, עליכם, כמובן, להוכיח כי נגרם לכם נזק כתוצאה מהתרשלותו של עורך הדין. במקרה כזה אתם רשאים לתבוע את עורך הדין או את חברת הביטוח שלו ולקבל מהם פיצוי בגין הנזקים. ראשית יש לפנות לעורך דין אחר כדי לוודא איתו את שאלת הרשלנות המקצועית ואם אכן בזה מדובר. שנית, יש להגיש תביעה נגד עורך הדין המתרשל בעזרת עורך דין אחר, ולתבוע ממנו פיצויים בשל הנזקים שנגרמו לכם. 

בהצלחה ! 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה