יום ראשון, 15 בנובמבר 2015

10 הדיברות לבחירת עורך דין


ריבוי עורכי הדין בישראל אינו מקל על הליך הבחירה כאשר אתם זקוקים לסיוע משפטי. כדי לתת לכם כיוון, אנו מגישים לכם את 10 כללי הזהב לבחירת עורך דין.

1. עורך דין מוסמך


תמיד, וללא יוצא מן הכלל, יש להיעזר בשירותיו של עורך דין מוסמך, חבר בלשכת עורכי הדין בישראל. חברות בלשכה מחייבת לפעול לפי כללי האתיקה המחמירים ולפעול לטובת הלקוח במסגרת החוק.

2. מתמחים והתמחויות


אף עורך דין אינו יכול להיות מומחה בכל התחומים המשפטיים. עדיף לשכור עורך דין המתמחה בתחום הנדרש ולהעדיף עורכי דין בעלי ניסיון בתחום, גם אם מחירם יקר יותר.

3. רושם ראשוני


משרד מפואר אינו ערובה לטיפול משפטי איכותי. השקיעו בבדיקת המוניטין המשפטי של עורך הדין, אופי התיקים שטיפל בהם ומידת ההצלחה שלו, שכן אלה הם הקובעים, בסופו של דבר.

4. סקר שוק


גם בתחום עריכת הדין כדאי לערוך סקר שוק והשוואת מחירים כדי לקבל תמונת מצב כללית. מחיר יקר אינו מעיד בהכרח על עורך דין טוב יותר, אך זה לא המקום לחסוך שכן להפסד משפטי יכולות להיות השלכות כלכליות ארוכות טווח.

5. הפרטים הקטנים של שכר הטרחה


כל משרד נוהג לחייב את הלקוחות בדרך אחרת. בררו היטב את שיטת התמחור של עורך הדין שבחרתם, סכמו את כל הפרטים מראש ודאגו לחתום על חוזה מסודר ומחייב.

6. מי מנהל את התיק


אם שכרתם חברת עו"ד כדאי לברר מי ינהל את התיק, מי יהיה איתכם בקשר ומי ייצג אתכם בבית המשפט. לגמרי מקובל למנות צוות משפטי לטיפול בתיק מסוים, אך כדאי שתדעו את כל הפרטים המלאים מראש ותחליטו בעצמכם אם זה מתאים לכם או לא.

7. הכנה 


כדי לייעל את התהליך המשפטי ככל האפשר החל מהרגע הראשון, כדאי שתגיעו לפגישה הראשונה מצוידים בכל המסמכים הדרושים ובכל ההוכחות שיש לכם. כדאי שיהיה איתכם בפגישה אדם נוסף לתמיכה מוראלית ולהתייעצות לצורך קבלת החלטות.

8. דיעה נוספת 


ממש כמו במקרים של בעיות רפואיות, גם במקרים של יעוץ משפטי כדאי לבדוק עם עורך הדין מהם הצעדים שהוא מתכוון לנקוט במקרה המדובר, ואז לקבל חוות דעת נוספת.

9. תקשורת ועיתונות


רוב התיקים אינם מגיעים לידיעת התקשורת ומתנהלים הרחק ממנה, אך במקרים מסוימים סיקור תקשורתי עשוי לפעול לטובתכם. במקרים כאלה כדאי להעסיק עורך דין שיש לו ניסיון בהתנהלות מול התקשורת. 

10. כימיה בין אישית


כימיה בין אישית בין הלקוח לעורך הדין היא חיונית. עליכם לחוש בנוח במחיצת עורך הדין שלכם, לשאול את כל השאלות שעולות על דעתכם ולקבל את היחס הטוב ביותר בכל מקרה. אל תתפשרו על כך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה