יום שני, 2 בנובמבר 2015

עורך הדין בהליך בוררות

 

חשיבות עורך הדין בהליך בוררות

בכל מקום בו נפגשים אנשים בהתקשרויות שונות, תמיד יהיו סכסוכים. ישנן שיטות רבות ליישוב סכסוכים כאלו ואחרים, בין היתר הגעה לבית משפט בפני שופט, הליכי גישור ובוררות. עורך דין מקצועי ובעל ניסיון יכול למקסם את תהליך הבוררות ולהפוך אותו לכמה שיותר הוגן בעל אופי משפטי תקין. להלן כל המידע אודות הליך הבוררות עצמו ותפקידו של עורך הדין בו.

מהי בוררות ומהם יתרונותיה?

בוררות הינה גישה מיוחדת בעולם המשפט לפתירת סכסוכים בדרכי נועם. הבורר, הינו אדם אובייקטיבי שמשמש כמעין שופט במסגרת פרטית ועל פי החלטתו ייפול דבר, שכן כל הצדדים התחייבו כי כך יעשה. הבוררות מציעה יתרונות רבים על פני החלופה ברת הקיימא, ההגעה לבית המשפט, שכן תהליך זה מאפשר לצדדים לקבוע מיהו הבורר, מהו סדר הדברים לדיון ואף איזה משקל להעניק לטיעונים שונים (כספים לעומת הוגנות למשל). בנוסף, תהליך הבוררות מעניק דיסקרטיות (לעומת בית המשפט בעל האופי הציבורי והפתוח) וגם אין שום צורך בתשלום אגרות בית משפט. מאחר וקיים עומס אדיר על בתי המשפט, הרי שלעיתים רבות ימליצו השופטים בעצמם על הליך בוררות, במידה וכל הצדדים מסכימים לכך. תהליך הבוררות עצמו כולל שלושה שלבים והם שלב ההתדיינות הראשונית, בה נקבעים סדר הדברים לדיון, בשלב השני הצגת כל הטיעונים לבורר ובשלב הסופי, כל עורך דין מטעם הצדדים מגיש את המסמכים לבורר כך שישמשו אותו עד להחלטתו על פסק דינו.

מדוע כל כך חשוב לשכור עורך דין למהלך הבוררות?

תפקידו של כל עורך דין מייצג בהליכי בוררות הוא כפול – מצד אחד הוא אמור להציג (או לעזור לתובע/הנתבע להציג) את הטענות השונות והממצאים אל מול הבורר ומאידך, עליו לרשום את כל הנאמר בתיק ההגשה הסופי לבורר. מאחר והליך הבוררות נחשב למעין "בית משפט פרטי", הרי שתפקידו של עורך הדין קריטי ביותר להצלחת התביעה. מעבר לכך, על כל אחד מהצדדים ששוקל ללכת להליך בוררות, להיוועץ עם עורך דין מומחה באשר לכדאיות הבוררות במקרה הספציפי, כמו גם שחשוב לקבל ייעוץ מקיף לגבי קביעת זהות הבורר מלכתחילה. יש לציין כי ביטול פסק בוררות בבית המשפט הינו הליך קשה ומייגע ושאינו נפוץ. על כן יש להיכנס למערכה זו, על שלל יתרונותיה, בעזרת ליווי מקצועי בהתאם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה