יום שלישי, 1 בדצמבר 2015

עורך דין, על מה ולמה


רובנו נזדקק לשירותיו של עורך דין בשלב זה או אחר בחיינו - התנהלות מול חברת ביטוח, סכסוכי שכנים, תביעה משפטית כלשהי, כתיבת צוואה ועוד. פעמים רבות עורך הדין יקבע אם נצא מהסיטואציה כשידנו על העליונה או לא, ולכן לבחירת עורך הדין הנכון ישנה חשיבות מכרעת.



בין מתמחה לעורך דין 

עורך דין הוא מי שסיים את לימודי המשפטים ואת שנת ההתמחות ועבר בהצלחה את מבחני הלשכה. לאחר המבחן יכול עורך הדין הטרי להירשם כחבר בלשכת עורכי הדין ומרגע זה ואילך הוא רשאי לעסוק בעריכת דין. בחלק מהמקרים המשפטיים הייצוג חייב להיעשות על ידי עורך דין בלבד, ולכן כדאי להקפיד ולשכור את שירותיו שלעורך דין מוסמך ולא של מתמחה. כמובן שאם שכרתם משרד עורכי דין, הטיפול הראשוני בתיק יכול להיעשות על ידי מתמחה, אך שימו לב שייצוגכם בבית המשפט ובדיונים אחרים חייב להיעשות על ידי עורך דין מן השורה.

תחומי התמחות

כמות המידע שיש להכיר בתחום המשפטי עצומה, ורמת הדקויות שיש להיות בקיאים בהן היא גדולה, ולכן רוב עורכי הדין בוחרים תחום התמחות עיקרי אחד. בנוסף על כמויות המידע הגדולות, על עורך הדין להכיר את דיני הראיות  ואת סדרי הדין בתחום על בורים, כדי לדעת מהו סדר הפעולות הנכון שיש לעשות ומהם הכללים לפיהם יש לפעול וכן את פסיקותיו העקרוניות של בית הדין בסוגיות שונות בתחום ההתמחות. המידע, סדרי הדין, דיני הראיות והפסיקות הם רק חלק מהכללים וההוראות שעל עורך דין להכיר, ומכאן ברור מדוע עליו להיות בקי בתחומו. ודאו כי עורך הדין שאתם שוכרים מומחה בתחום הרלבנטי.

סיכום 

כל התנהלות הקשורה לתחום המשפטי, גם אם הנושא לא מגיע לבית המשפט דווקא, מצריכה בקיאות גדולה והתנהלות מסוימת כדי שהנושא לא ייפסל לדיון וכדי שטענותיכם יתקבלו. הדבר נכון הן בבית המשפט, והן במקומות אחרים כמו המוסד לביטוח לאומי, לדוגמא. קצת בדומה לכך שלא תתנו לכל אחד לתקן את הרכב שלכם אלא למכונאי מורשה בלבד, אל תתנו לכל אחד לייצג אתכם בתחום המשפטי והקפידו לשכור את שירותיו של עורך דין מוסמך ובעל ניסיון המתמחה בתחום הרלבנטי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה