יום שלישי, 24 בנובמבר 2015

המדריך המקוצר לבחירת עורך דין


שוק עורכי הדין הוא אחד השווקים הרוויים ביותר, ובכל שנה נוספים למעגל העבודה עשרות ומאות עורכי דין חדשים. תחומי ההתמחויות של עורכי הדין גדולים וטווח המחירים עצום, וקשה מאוד למצוא עורך דין טוב, במחיר סביר, שאנחנו יודעים שנוכל לסמוך עליו. כדי להקל עליכם אנו מגישים לכם את המדריך המקוצר לבחירת עורך דין.

צעד ראשון: הגדרת תחום ההתמחות

כפי שהזכרנו, לכל עורך דין תחום התמחות. ידיעת החוק על בוריו מצריכה ספיגת מידע רב ולכן רוב עורכי הדין בוחרים תחום מסוים ומתמקדים בו, תוך התמקצעות הולכת וגדלה בנושא המדובר. לכן, הצעד הראשון שיש לעשות כאשר מחפשים עורך דין הוא לדעת בדיוק מהו תחום ההתמחות המשפטית לו אתם זקוקים. הגדרה מדויקת של ההתמחות מצמצמת את טווח האפשרויות שלכם בצורה ניכרת, ומקלה על הבחירה.

שלב שני: איסוף מידע 

לאחר שצמצמתם את המבחר, בדקו את המידע על עורכי הדין האופציונליים. לרוב עורכי הדין יש אתר באינטרנט, וכדאי לקרוא שם אודותיהם – קורות חיים, ניסיון משפטי, מוניטין ועוד. לאחר הקריאה באתר האינטרנט, שללא ספק יהלל וישבח את עורך הדין, כדאי לפנות גם לפורומים בלתי תלויים בנושא חוק ומשפט ולחפש בהם המלצות על התחום בו אתם זקוקים לעורך דין או על עורכי הדין שמצאתם באופן ספיציפי, ולהצליב את המידע שהתקבל משני המקורות.

שלב שלישי: משרד גדול או עורך דין עצמאי?

עורכי דין עובדים כעצמאים, כשותפים במשרדים קטנים, כעובדים במשרדים גדולים ועוד. לכל אחת מצורות העבודה יש יתרונות וחסרונות, וכדאי לברר מה ישרת אתכם בצורה הכי טובה. לדוגמא: משרד עורכי דין גדול עשוי להעביר את התיק שלכם לטיפול של מתמחה בפיקוח אחד מעורכי הדין הבכירים יותר, שעוסק במספר גדול של תיקים בו זמנית, לעומת טיפול אישי יותר במשרד קטן יותר, ועורך דין עצמאי עשוי לקחת יותר תיקים לטיפולו מצד אחד, אך להעניק ליווי צמוד ויחס אישי מצד שני. בדקו את הנושא היטב, ותזכרו שבסופו של דבר חשוב שתהיה לכם כימיה טובה עם מי שמייצג אתכם בבית המשפט, והשתייכותו למשרד כזה או אחר קצת פחות משנה.

שלב רביעי: התקציב

כפי שציינו בתחילה, טווח המחירים של שכר הטרחה של עורכי הדין השונים הוא עצום, בהתאם לניסיון ולמוניטין של עורך הדין. אמנם, בחלק מהמקרים החוק מגביל את שכר הטרחה שנגבה, אך לא תמיד, וכדאי להוסיף את השיקול התקציבי למערך השיקולים בבחירת עורך דין, כדי שישתלם לכם לגשת לתהליך ארוך ומייגע זה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה